Få hjælp til din digitale markedsføring på nettet

Instagram annoncering

I takt med at internettet er blevet hverdag for mange, så er sociale medier også blevet mere almindeligt at bruge. Lige meget hvor man ser hen i dag, så har folk deres telefoner fremme, og det kan være alt fra at tale i telefon til at sende beskeder eller tage billeder. De fleste folk i dag har dog telefonen fremme for at tjekke de sociale medier. Det er blevet en vane, at man altid lige skal tjekke nyheder, såsom hvad der sker i andres liv, hvilket nyt tøj der er på mode, hvilke produkter man kunne tænke sig osv. Og fordi markedet er så stort, så kan de sociale medier hjælpe dig med at nå ud til dine nuværende kunder men samtidig også finde nye kunder deriblandt. Det kan dog nogle gange være svært at navigere rundt i alle de sociale medier, og hvordan starter man det hele? Lyder det spændende – så læs med herunder.

Fordele ved at annoncere på sociale medier – eksempelvis Instagram

Der er mange fordele ved at annoncere på de sociale medier. En af dem er blandt andet at de fleste mennesker er på en eller flere af de sociale medier i dag, og derfor kan man ramme målgrupper i alle aldersgrupper. En anden fordel ved sociale medier er, at man kan lære ens kunder bedre at kende og samtidig få en detaljeret analyse af, hvem ens målgruppe er, så man ikke behøver at spilde tid på at finde ud af, hvem der er interesseret i ens webshop eller hjemmeside.

Instagram har i dag mere end 400 millioner brugere i hele verden, og omkring 1,2 millioner af dem er danskere, og derfor er dette medie en effektiv måde at få sit budskab ud på. Instagram er ejet af Facebook, men derfor er det stadig nødvendigt at behandle Instagram som en separat platform, for selvom de to medier minder om hinanden, så er der et langt større fokus på det visuelle på Instagram, og derfor bliver storytelling skabt i billeder og ikke i tekstbeskrivelser – hvilket er den største forskel mellem de 2 platforme. En af grundene til, at Instagram er en af de platforme, der er så gode at annoncere på, er, fordi billeder kan videregive et budskab på få sekunder, hvorimod en længere beskrivelse af et produkt vil tage et par minutter at komme igennem.

Man kan skabe et fællesskab ved at dele billeder på platformen, og potentielle kunder kan derved vælge at følge din virksomheds profil aktivt, hvis de kan lide, hvad de ser. Derfor er der større værdi i markedsføringen, da du deler billederne med et netværk, der er interesseret i dine produkter, og du undgår derved at spilde tiden. Så man kan både opbygge sit brand og øge sin virksomheds popularitet, fordi alle dine følgere ser opslagene. Man kan også bruge hashtags til at henvise til de populære trends og derved lave sin egen form for SEO, da hashtags fungerer som søgeord, som gør, at brugerne nemt og hurtigt kan finde din profil, hvis de søger på en af dine hashtags.

Mange virksomheder ser ikke Instagram som et medie, der kan måle sig med Facebook og YouTube, men det er ikke sandt, og derfor er instagram et medie, som de fleste virksomheder tager for givet, og det er en stor fejl. Størstedelen af unge i dag bruger Instagram, og de tjekker deres feed flere gange om dagen. Det betyder at, hvis man har en struktureret strategi, og man linker til ens webshop eller hjemmeside, så øger det dermed også chancen for, at flere personer klikker sig ind på ens side.

Undersøg hvordan du kan få mest ud af at annoncere på Instagram

Synes du ikke, at din virksomhed får den opmærksomhed, den fortjener, og bruger du mange penge på at opbygge et brand, som du føler ikke kommer nogen vegne, så er et webbureau det rette valg for dig. Lyder det som noget for dig? Så læs mere om annoncering på instagram her og få hjælp af et hold marketingseksperter, der er klar til at opfylde dine ønsker.

WeMarket.dk er kendt for at hjælpe flere virksomheder med at få flere følgere på Facebook og øge deres organiske trafik. De hjælper dig med sideopsætning på Instagram, så du får en flot og professionel profil, og sammen lægger i en strategi, der passer til dine behov.

Written by