En smertefri sommer

en-smertefri-sommer-huset-inde

 

Den store varme sol har lagt sig over det danske land denne sommer. Sommeren har nærmest aldrig været bedre og varmere. Men er du sygemeldt eller lider af forskellige gener i din dagligdag, kan det være svært at slappe af og nyde den gode danske sommer. Det varme vejr fortsætter formodentlig ikke evigt, og man vil selvfølgelig gerne udgå at bruge den indendørs med stress og smerter. Der er dog flere ting du kan gøre, for at hjælp både krop og sind tættere på en rask og genefri hverdag, hvor du kan smile op til solen, ligeså meget som den smiler ned til dig. Når så vinteren langsomt sniger sig ind over Danmark, har du stadig lidt sommerkulør og sommerhumør tilbage, så du kan holde vinteren ud.

 

Stressfri sommer

Der er mange, ja alt for mange desværre, der døjer med stress i mindre eller større mængder. Uanset hvor meget stress man har, er det bestemt noget, der trækker humøret nedad og pulsen opad. Det er aldrig behageligt at have stress, og især ikke når man burde nyde den danske sommer og få lidt afslapning presset ind i hverdagen. Der er flere forskellige ting, du kan gøre for at bekæmpe din stress og prøve at vende din krop og dit sind til at slappe mere af. Det er vigtigst af alt til gavn for dig selv men også for dine medmennesker, der gerne ser dig glad og med overskud. Den helt store stressfaktor er tid, der når du føler, at der bare ikke er nok timer på døgnet til at nå alt det, der står på din todo-liste. Det kan være svært, men prøv alligevel at strege nogle ting af listen og prioriter kun det absolut nødvendige. Det kan være en god ide, for dig der føler dig presset, at skrue så meget ned for pligterne uden for jobbet, så du kan få lidt ro i kroppen og nyde sommeren med venner og familie.

 

Mangler du energi

Der er mange forskellige ting du kan gøre, når du mangler energi i din hverdag. Det første er slevfølgelig at bekæmpe din stress, men det går hånd i hånd med flere andre faktorer, der spiller ind. Kosten er ekstrem vigtig for dit helbred og dit velvære. Selvom det kan være utrolig svært, skal der gerne skrues så langt ned som overhoved muligt for slik og andre søde sager. Brug i stedet dit madbudget på grøntsager og fisk, og begræns dit forbrug af kød, pasta, kartofler, brød mv. Jo sundere du spiser, jo bedre har din krop det, og det vil du uden tvivl kunne mærke på din energi. Motion er en anden faktor, som også er sund for både krop og sjæl. Selvom man skal kæmpe sig igennem de første uger, har kroppen godt af motion og en bedre kondi. Nogle eksperter mener, at det tager tre uger at komme over den periode, hvor man synes, at træningen er utrolig hårdt. Det handler om rutine, og den ændre man på ca. tre uger. Du behøver ikke tage den helt store tur i træningscenteret, men en cykeltur frem og tilbage på arbejde hver dag, kan hjælpe utrolig meget på det. Hvis du har mod på det, er en løbetur og godt for din krop, men hvis du starter med en kondi der er ikkeeksisterende skal du passe på dine led.

 

De gyldne dråber

Hvis du fejler lidt for meget og føler dig syg og udmattet, er en mulighed at prøve de nye cannabisdråber. De er lovlige i Danmark og kan købes som økologisk medicin. De skulle b.la. hjælpe på søvn, smerter, hovedpine og smerter i led. Medicinen skulle også hjælpe på kræftpatienter, både dem i behandling og dem som har fravalgt en behandling. Mange kalder det et mirakelmiddel, men det kan du jo få lov at bedømme selv. Cannabisolien kan f.eks. købes på https://dk.formulaswiss.com, hvor du kan læse mere om produktet. På hjemmesiden finder du også forskellige anbefalinger fra brugere af olien, som fortæller om deres individuelle forløb og gener.

Written by